Dlaczego strona internetowa gwarantuje sukces?

Większość z nas szuka informacji, które pomogą podjąć mądrzejszą decyzję o zakupie czegoś czego nie znamy. W rzeczywistości 88% konsumentów sprawdza informacje o produkcie, zanim dokona zakupu online lub w sklepie stacjonarnym. Ten trend zachowań zakupowych podkreśla znaczenie strony internetowej dla dzisiejszych firm. Każdy przedsiębiorca w dzisiejszych czasach powinien mieć stronę internetową. Nie jest to tylko informacja o firmie i produktach, ale także możliwość obserwowania swojego Klienta. Witryn internetowa to również narzędzie pozwalające nam na prowadzenie badań i statystyk, które wykorzystujemy do rozwijania produktu, oferty czy metody sprzedaży.

Jeśli chcesz, aby Twoja firma odniosła sukces, musisz mieć profesjonalnie przygotowaną stronę internetową. Twoja witryna jest podstawą Twojej działalności, wspiera wszystkie Twoje działania związane z marketingiem online. Jest silną podstawą jako wizytówka, ale również pozwala na odfiltrowanie najważniejszych aspektów Twojej działalności. Poniżej omówimy  znaczenie strony internetowej dla sukcesu w biznesie i to co musisz wiedzieć o rozpoczęciu pracy nad profesjonalną stroną internetową dla Twojego biznesu.

Znaczenie strony internetowej

Znaczenie strony internetowej  dla marketingu rozciąga się w każdym aspekcie strategii marketingowej. Witryna internetowa jest jak kręgosłup Twojej obecności online. Każdy rodzaj komunikacji, treści lub reklamy, które umieszczasz w sieci doprowadzą konsumenta do Twojej witryny. Dlatego ważne jest, aby Twoja strona internetowa dawała konsumentom jasne wyobrażenie o tym, czym jest Twoja marka i jakie rodzaje produktów lub usług oferujesz.

Dlaczego nie ma biznesu bez strony internetowej?

Zacznijmy od marketingu społecznościowego. Korzystasz zapewne z serwisów społecznościowych, aby dotrzeć do konsumentów i nawiązać z nimi kontakt. Jednak to nie wszystko, musisz mieć miejsce, do którego będziesz odsyłał użytkowników chcących dowiedzieć się więcej o Twojej firmie. Prowadzę instagrama na, którym publikuje grafiki dotyczące tworzenia stron w technologii WordPress DIVI, jednak Ci który nie wiedzą co to jest mogą doczytać więcej klikając link do wpisu na blogu na temat Divi.

Strona internetowa jako wizytówka

Twoja strona internetowa służy jako „podkładką” dla spredaży. Reklamujesz swój produkt różnymi sposobami, ale gdy użytkownik chce dokonać zakupu lub dowiedzieć się więcej o konkretnym oferowanym produkcie lub usłudze trafi na Twoją stronę.

Funkcja bloga na stronie internetowej

Twoja treść potrzebuje miejsca do egzystowania. Niezależnie od tego, czy są to wpisy na blogu, czy opisy produktów. Potrzebujesz miejsca nie tyle po to żeby wyświetlić informacje, ale bardziej żeby te treści poukładać w logiczny sposób, aby potencjalni klienci mogli je bez problemu znaleźć.

Rola strony w marketingu

Twoja witryna odgrywa również ważną rolę w e-mail marketingu.  Twoja strona internetowa jest idealnym miejscem, aby poprowadzić subskrybentów poczty e-mail, kiedy chcesz, aby dowiedzieli się więcej o nowym produkcie czy promocji.

Wysyłamy naszym subskrybentom więcej informacji na temat naszych usług, aby mogli dowiedzieć się więcej o tym co robimy. Mogą to zrobić klikając linki do naszej strony.

Twoje reklamy PPC również potrzebują miejsca, do którego będą prowadzić konsumentów. Reklama PPC to świetny sposób na dotarcie do większej liczby konsumentów, którzy są najbardziej zainteresowani Twoimi produktami. Niezależnie od tego, czy jest to strona główna czy konkretna podstrona produktu, reklama musi mieć miejsce docelowe w Twojej witrynie.

Ostatecznym celem Twojej witryny jest udzielenie odpowiedzi na wszystkie pytania użytkowników za pomocą dostarczonych informacji.

Strona internetowa, a SEO

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) stanowi najważniejszą część marketingu online. Gdy klienci korzystają z wyszukiwarki np. Google do badania produktów, usług, marek, a nawet osób wyszukiwarka udostępnia listę stron internetowych związanych z tymi tematami. Jeśli więc chcesz przenieść część tego ruchu online do własnej firmy, potrzebujesz dobrze wykonanej i zoptymalizowanej strony internetowej. Im lepiej zoptymalizowana jest strona dla wyszukiwarek takich jak Google tym większe szanse na dotarcie do nowych konsumentów.

Znaczenie witryny internetowej  dla sprzedaży

Sprzedaż ma kluczowe znaczenie dla każdej firmy. Tylko w ten sposób możesz utrzymać swoją firmę na wysokim poziomie. A poprawa sprzedaży to najlepszy sposób na osiągnięcie sukcesu Twojej firmy.

Dzięki dobrze przygotowanej stronie z odpowiednią ilością wysokiej jakości treści oraz dobrej strategii SEO możesz dotrzeć do ogromnej ilości użytkowników. Z autopsji wiesz, że kiedy szukasz czegoś w Googlu klikasz kilka pierwszych pozycji. Dzięki temu zrozumiesz jak ważne jest, aby Twoja witryna znajdowała się w pierwszej 10  pozycji. Im większy ruch na stronie tym więcej możliwości sprzedaży.

Witryna internetowa nie tylko pomaga zwiększyć możliwości sprzedaży, ale także zwiększa dostępność sprzedaży. Dzięki stronie internetowej możesz sprzedawać swoje produkty i usługi przez całą dobę. Nie musisz aktywnie angażować się w prowadzenie rozmów. Twoi potencjalni klienci mogą uzyskać potrzebne informacje z Twojej witryny.

Ponadto Twoja witryna oferuje inny kanał sprzedaży. Oprócz sprzedaży produktów i usług online, możesz dostarczyć konsumentom informacje potrzebne do podjęcia świadomej decyzji o zakupie. W efekcie zawartość Twojej witryny służy jako dodatkowy sprzedawca, pomagając klientom uzyskać potrzebne informacje i przekonując ich o zaletach Twoich produktów lub usług.

Sprzedaż online 24h/7

Witryna zapewnia dostęp do grupy docelowej przez całą dobę. Nawet jeśli Ty i Twój zespół śpicie witryna nadal ciężko pracuje, aby przyciągnąć więcej klientów do firmy.

Wyobraź sobie ile możesz sprzedać jeśli będziesz pracował 24/7. Cóż, na szczęście nie musisz rezygnować ze snu, aby to zrobić. Dzięki dobrze wykonanej i funkcjonalnej stronie internetowej zapewniasz konsumentom miejsce, w którym mogą poznać Twoją markę i dowiedzieć się więcej o produktach i usługach nawet w nocy!

Jeśli posiadasz sklep internetowy to konsumenci mogą dokonywać zakupów przez całą dobę bez Twojego udziału i atencji. Witryna służy jako osobisty sprzedawca online. Strona przedstawia konsumentowi to co musi wiedzieć o produkcie, dokonuje sprzedaży i zbiera informacje o płatnościach online.

Budowanie wiarygodności za pomocą strony internetowej

Znaczenie strony internetowej dla budowania wiarygodności jest bardzo ważne. Na dzisiejszym rynku online firmy bez strony internetowej są postrzegane jako mniej wiarygodne. Powodem tego jest fakt, że większość firm ma stronę internetową, więc ci, którzy nie mają wyglądają jakby mieli coś do ukrycia.

Jak strona internetowa pomaga w budowaniu wiarygodności? Cóż, pozwala konsumentom zobaczyć o co chodzi w Twojej marce. Oprócz prezentacji swoich produktów i usług, możesz również opowiedzieć konsumentom o swojej firmie i jej misji. Pomagając konsumentom poznać Twoją firmę pracujesz nad budowaniem zaufania, które jest pierwszym krokiem w budowaniu trwałych relacji z klientami.

Treści, które tworzysz i publikujesz w swojej witrynie, pokazują konsumentom, że znasz swoje produkty i wiesz co robisz. Udostępniając cenne treści edukacyjne możesz pracować nad budowaniem silniejszych relacji z konsumentami i zachęcać do konwersji.

Twoja strona internetowa nie tylko daje Ci możliwość budowania wiarygodności i autorytetu, ale także pomaga odróżnić się od konkurencji.

Zrób pierwsze wrażenie dzięki profesjonalnej stronie internetowej

Witryna buduje często pierwsze wrażenie Twojej marki. Nawet jeśli prowadzisz działalność gospodarczą, która zależy od lokalnego ruchu istnieje bardzo duża szansa, że klienci będą sprawdzać firmę w Internecie przed wejściem do niej. Ale jeśli ta strona jest nieatrakcyjna lub trudna w nawigacji możesz tracić klientów nawet o tym nie wiedząc.

Profesjonalne wykonana strona internetowa powinna zawierać następujące elementy:

  • Prosta nawigacja –  odwiedzający nie powinni mieć trudności z poruszaniem się po stronie. Menu nawigacji powinny być jasne i proste, pomagając odwiedzającym znaleźć to czego szukają.
  • Atrakcyjna szata graficzna –  strona powinna być atrakcyjna, wykorzystująca kolory i obrazy dopasowane do marki, a jednocześnie przyjemna dla oka. Profesjonalna witryna zapewnia równowagę między atrakcyjnym wyglądem i treścią, którą można łatwo odczytać i szybko załadować.
  • Trafna treść –  Treści na stronie powinny zawierać informacje i pomóc odwiedzającym lepiej zrozumieć produkty i usługi. Musi również podkreślić odpowiednie słowa kluczowe, które konsumenci mogą wykorzystać do znalezienia konkretnych produktów.
  • SEO –  struktura witryny i treść muszą być zoptymalizowane i szybko się ładować.  SEO zapewnia konsumentom możliwość znalezienia witryny w wyszukiwarkach, a Tobie pozyskanie dużego ruchu i sprzedaży.
  • Czas ładowania strony –  jeśli witryna nie ładuje się w ciągu kilku sekund odwiedzający mogą być skłonni zrezygnować i wyjść. Dobrze wykonana strona internetowa będzie szybko i płynnie się ładować oraz będzie miała wysokie wyniki w PageSpeed Insights.

 

Znaczenie strony internetowej dla sukcesu biznesu jest jasne. Bez strony internetowej nie jesteś w stanie dotrzeć taki wielu klientów docelowych. Zaryzykuje stwierdzenie, że jeśli chcesz zrobić biznes na dzisiejszym rynku musisz  mieć stronę internetową oraz dobre wsparcie marketingowe.

Jeśli poważnie myślisz o uruchomieniu strony internetowej i optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek możesz potrzebować dobrego wyjścia. Najlepszym wyjściem dla osób bez wiedzy technicznej i z zakresu programowania jest WordPress DIVI. Jest to kreator na zasadzie “chwyć i upuść”, “kliknij i pisz” tzn. jest intuicyjny i przyjazny dla użytkownika. Więcej o DIVI dowiesz się TUTAJ.