Proces tworzenia i uruchomienia witryny na WordPressie wymaga kilku etapów. Spróbuję w tym artykule omówić osiem kroków, które musisz wykonać uruchamiając witrynę za pomocą WordPressa.

Mamy dużo do zrobienia więc zabierzmy się do pracy!

Krok 1:

Koncepcja strony internetowej


Każda zarabiająca strona internetowa powstaje z pomysłu. Na przykład możesz prowadzić bloga o grach wideo, recenzjach filmów i tak naprawdę w każdym innym temacie. Pamiętaj jednak, że każda z tych idei powinna również mieć jasny cel.

Na przykład strona internetowa poświęcona nauce języka angielskiego może mieć obrany jako ostateczny cel, aby zachęcić ludzi do zapisania się na kurs online lub kupna produktu. Zanim przejdziesz do pracy nad swoją stroną musisz mieć dobrze opracowaną koncepcję. W przeciwnym wypadku będziesz tworzył ją bez składu i stracisz cenny czas.

Na tym etapie zalecam wykonanie następujących czynności:

  • Napisz na czym chcesz skoncentrować swoją stronę. Temat np. Nauka języka angielskiego.
  • Określ jaki jest ostateczny cel Twojej witryny np. sprzedaż określonej ilości kursów online.
  • Określ swoją grupę docelową. Np. pod względem wykształcenia, wieku i pochodzenia.
  • Stwórz strategię publikacji treści marketingu.

Kluczem do określenia grupy docelowej jest zastanowienie się, kto może skorzystać z rodzaju treści, które chcesz publikować. Uwzględnienie odbiorców jest ważne, ponieważ pomoże Ci skupić się na celu bloga.

Wreszcie na koniec najlepsze, wymyślenie nazwy witryny. Zalecam trzymanie się czegoś co jest łatwe do zapamiętania i wpisania, ponieważ musisz kupić odpowiednią domenę.

Krok 2:

Kupno domeny

Teraz przechodzimy do etapu technicznego, jak uruchomić stronę internetową. Kolejnym krokiem będzie kupno i zarejestrowanie domeny dla witryny.

Istnieje wiele miejsc, w których można kupić domenę. W większości przypadków zalecamy korzystanie z dedykowanego rejestratora domen, ponieważ mają one zazwyczaj wybór domen najwyższego poziomu (TLD) po rozsądnych cenach. Przykład:
https://home.pl/

Podczas pierwszego kroku wymyśliłeś potencjalne nazwy swojego bloga. Teraz czas na sprawdzenie, które z nich są dostępne jako domeny.

W większości przypadków zalecam trzymanie się domen .pl i .com, ponieważ są to klasyczne wybory, które ludzie znają i którym ufają. W zwykłej domenie .com koszt to około 60 zł rocznie, tak samo jak domena .pl, więc jest to niewielka inwestycja na przyszłość witryny.

Po znalezieniu wybranej domeny rejestrowanie jej zajmuje tylko kilka minut przez co przeprowadzi Cię rejestrator.

Krok 3:

Hosting dla witryny

Następnym krokiem w Twojej podróży jest znalezienie hosta, który będzie przechowywać witrynę.

Więcej o hostingu przeczytasz w artykule: Jak wybrać hosting i serwer?

Krok 4:

Tworzenie treści dla witryny

Większość nowych stron internetowych uruchamia się bez fanfarów. Ludzie często bagatelizują tworzenie treści, jednak pamiętaj, że jest to NAJWAŻNIEJSZY etap budowania strony.

Trudno jest uzyskać duży ruch na stronie internetowej, szczególnie świeżo po uruchomieniu. Z mojego doświadczenia wynika, że ​​najlepszym sposobem zwiększenia liczby odwiedzin jest tworzenie długich treści stron i wpisów, które są kierowane na konkretne słowo kluczowe. Najlepiej jedno słowo kluczowe na dany wpis czy podstronę. Na przykładzie nauki języka angielskiego – słowo kluczowe to „podstawowy kurs języka angielskiego online”, tworzymy treści pod to słowo kluczowe. Wtedy Google będzie miał sprecyzowaną odpowiedź na zapytanie użytkownika.

WSKAZÓWKA: Używaj pytań w swoich treściach. Coraz więcej użytkowników wpisuje pytania do wyszukiwarki.

Ważny jest też audyt konkurencji. Sprawdź co stworzyli Twoi oponenci i postaraj się napisać treść dłuższą i lepszą. Pamiętaj jednak, aby treść była wartościowa i przystępna dla użytkownika. Używaj prostego i zrozumiałego języka, tłumacz wszelkie techniczne słowa.

Krok 5:

Motywy i szablony stron internetowych

płatny szablon WordPress

Po skonfigurowaniu WordPressa na serwerze i utworzeniu niezbędnych treści nadszedł czas, aby Twoja strona zaczęła wyglądać. Pierwszą rzeczą, którą trzeba teraz zrobić jest znalezienie i kupienie szablonu. Pamiętaj, aby sprawdzić wersję mobilną szablonu. Następnie musisz zainstalować szablon.

Ogólnie rzecz ujmując istnieją dwa rodzaje motywów, których możesz użyć. Masz niszowe motywy, które są tworzone z myślą o konkretnych typach witryn. Możesz także spojrzeć na uniwersalne motywy, które są w stanie dostosować się do prawie każdego rodzaju strony internetowej. Na przykład motyw Divi zawiera dedykowany kreator, który umożliwia proste projektowanie i tworzenie stron internetowych bez posiadania wiedzy o kodowaniu.

Sprawdź szablony DIVI

Krok 6:

Zainstaluj potrzebne wtyczki

„Wtyczki” są jednym z głównych punktów WordPressa i prawdopodobnie będziesz chciał je wykorzystać, aby zwiększyć funkcjonalność Twojej witryny. Woocommerce funkcjonuje również jako wtyczka, także jeżeli chociażby planujesz coś sprzedawać musisz zainstalować Pluginy.

Zawsze kiedy tworzę stronę instaluję wtyczki takie jak: Cache, Yoast SEO i Smush. Są to najbardziej podstawowe wtyczki.

Możesz znaleźć ponad 50 000 darmowych wtyczek w samym katalogu WordPress.org.

Zalecam jednak pominięcie wtyczek o wartości mniejszej niż cztery gwiazdki i bez najnowszych aktualizacji (w ciągu ostatnich sześciu miesięcy). Mogą mieć niezałatane błędy i inne luki w zabezpieczeniach, więc kluczowe znaczenie ma przestrzeganie tej zasady.

Krok 7:

Konfiguracja strony pod Google PageSpeed Insights

Jeśli już stworzyłeś stronę internetową to musisz zadbać o szybkość jej wyświetlania. Jeśli ma słabą wydajność, wpłynie to na jej ranking. Nawet jeśli strona otwiera się szybko, ale serwer nie jest w stanie obsłużyć równoczesnych żądań użytkowników, powoduje to również słabą pozycję w rankingu SEO.

Ważne jest również szybkie ładowanie strony na urządzeniu mobilnym. Witryny mobilne muszą ładować się szybko nawet w przypadku połączeń mobilnych o niskiej przepustowości i wysokim opóźnieniu.

PageSpeed ​​Insights firmy Google pozwala sprawdzać szybkość witryny oraz daje wskazówki w celu poprawy wydajności. Jest to ważne narzędzie, które pozwala uzyskać doskonałą pozycję witryny w wyszukiwarce Google.

Możesz przeglądać statystyki Google PageSpeed, korzystając z linku
https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

Średni czas potrzebny na pełne załadowanie strony docelowej dla urządzeń przenośnych wynosi ponad 20 sekund. Wolniejsze witryny powodują obniżenie konwersji:

Dobrze przygotowane teksty, prawidłowo nadane tytuły podstron, uzupełnione meta oraz poprawnie nazwane, opisane i zoptymalizowane obrazy zwiększają prawdopodobieństwo przekierowania użytkownika nawet o 95 procent.

Wolne strony od dawna są wrogiem publicznym numer jeden użytkowników. Marki e-commerce tracą połowę ruchu jeśli strony ładują się trzy sekundy lub dłużej, co zmotywowało niektórych do rozpoczęcia pracy i zmniejszeniu czasu ładowania stron do 1 sekundy.

Krok 8:

AMP – przyspieszenie mobilne strony

Projekt Accelerated Mobile Pages (AMP) to „inicjatywa open source” która przyspiesza działanie strony. Wystarczy zainstalować odpowiednią wtyczkę i skonfigurować układ.

AMP działa minimalizując ilość potrzebnych zasobów, optymalizując i kompresując gigantyczne pliki, takie jak obrazy.

Dlaczego AMP działa tak dobrze? Jest to projekt wspierany przez Google. Dlatego strony AMP mają tendencję do otrzymywania wyższych pozycji.

To dobra rzecz. Ale jest kilka wad.

Możesz zacząć od standardowego projektu motywu i dostosować go do swoich potrzeb. A z takimi deweloperami jak Divi mogą istnieć setki wstępnie zaprojektowanych układów do wyboru.

Jak pozyskać ruch na stronie internetowej?

Po opublikowaniu pierwszego fragmentu treści w nowej witrynie musisz skonfigurować harmonogram nowych postów. W przypadku nowej strony internetowej blogowanie co najmniej raz w tygodniu jest dobrym sposobem na zwiększenie liczby odbiorców.

W ten sposób możesz spędzić tygodnie lub nawet miesiące, a następnie przejść do marketingu i budowania zwrotnych linków.

Oprócz linków nastaw się także na obecność w mediach społecznościowych, aby móc kontaktować się z rosnącą grupą odbiorców i utworzyć listę e-mailową. Z listą możesz wysyłać kampanie i konfigurować autorespondery, które w dłuższej perspektywie mogą zwiększyć ruch i sprzedaż.

Gdy te wszystkie elementy są już jasno poukładane w głowie, możesz zacząć od aspektów technicznych. Zdobycie domeny, znalezienie hosta, skonfigurowanie WordPressa i wybór szablonu.