Wordpress CMS

Co to jest CMS?

System zarządzania treścią (CMS) to aplikacja lub zbiór powiązanych programów, które służą do tworzenia i zarządzania treściami cyfrowymi. CMS to w zasadzie sposób przechowywania plików, ale kiedy mówimy w kontekście strony internetowej może to również obejmować kodowanie, które mówi jak czytać witrynę.

Systemy zarządzania treścią WWW zbudowane są z dwóch rzeczy: aplikacji do zarządzania treścią (CMA) oraz system dostarczania treści (CDA). CMA jest graficznym interfejsem użytkownika, który pozwala kontrolować tworzenie, modyfikowanie i usuwanie treści ze strony internetowej bez konieczności posiadania wiedzy o HTML . Komponent CDA zapewnia usługi zaplecza, które wspierają zarządzanie i dostarczanie treści po jej utworzeniu w CMA.

Funkcje systemu CMS

  • Funkcje mogą się różnić w zależności od dostawcy CMS, ale podstawowe funkcje są często uważane za zarządzanie, edycję i publikowanie treści.
  • Funkcja tworzenia umożliwia użytkownikom korzystanie z szablonu lub kreatorów czy innych narzędzi do tworzenia lub modyfikowania treści. CMS umożliwia tworzenie, aktualizację i edycję treści po pierwszej publikacji. Kontrola wersji śledzi również wszelkie zmiany dokonane w plikach. Czyli widzimy ile razy coś było zmieniane i możemy przywrócić stare wersje strony czy wpisu.
  • Intuicyjne indeksowanie i wyszukiwanie pozwala użytkownikom na łatwe wyszukiwanie według atrybutów, takich jak daty publikacji, słowa kluczowe lub autor.

System CMS może sprawdzić się równie dobrze jako narzędzie do marketingu. Jest to zdolność dostosowania treści i reklamy do specyficznych cech użytkownika za pomocą informacji i statystyk zebranych przez witrynę. Na przykład jeżeli większość użytkowników trafiło na stronę przez wyszukiwanie frazy aparat cyfrowy,  banery reklamowe powinny reklamować właśnie ten produkt lub posiadać link afilacyjny do odpowiedniego producenta.

Najważniejsze funkcje CMS:

  • adresy URL dostosowane pod SEO
  • zintegrowana pomoc online, w tym fora dyskusyjne
  • pełna dostępność i edycja szablonów
  • łatwy w użyciu kreator
  • panel administracyjny z obsługą wielu języków
  • minimalne wymagania serwera
  • zintegrowany manager plików

Wybór systemu CMS

Nie ma prawie żadnych ograniczeń co do czynników, które należy wziąć pod uwagę, zanim zdecydujesz się zainwestować w system CMS. Dostępnych jest kilka podstawowych funkcji, takich jak łatwy w użyciu interfejs edytora i intuicyjne funkcje wyszukiwania. Istnieje ogromna liczba darmowych i opartych na subskrypcji ofert CMS dostępnych dla użytku osobistego i korporacyjnego. My skupimy się jednak na jednym i najważniejszym czyli na WordPressie.

WordPress CMS

WordPress jest najpopularniejszym dostępnym obecnie system CMS. Począwszy od 2018 r. Około 32,5 proc. wszystkich stron internetowych, (których łączna wartość w chwili pisania listu wynosi około dwóch miliardów) obsługuje WordPress, który stanowi prawie 60 proc. Całego rynku CMS.

 Drugim najpopularniejszym systemem CMS jest Joomla, która ma zaledwie 5,5 proc. Rynku CMS i 3 proc. Wszystkich stron internetowych. Drupal ma 3,5 i 1,9 procent odpowiednich rynków, podczas gdy inni, jak SquareSpace, Wix, Blogger, OpenCart i Weebly, posiadają kilka punktów procentowych.

 

Wordpress CMS

Czym jest WordPress CMS?

WP pisze, że Worpdress jest to „największe samo-hostowane narzędzie do blogowania na świecie, wykorzystywane na milionach witryn i codziennie oglądane przez dziesiątki milionów ludzi”.

Motywy dostępne za pośrednictwem WP to piękne i spójne szablony, które zazwyczaj łączą wiele ciekawych elementów.

Co sprawia, że WordPress ​​jest świetny również dla agencji?  Możliwość wyjścia poza szablony; tutaj zaczyna się kodowanie i kończy się prosta konfiguracja bloga!

Dlaczego wybrać WordPressa?

Podczas gdy dostosowanie i kodowanie, które agencje podejmują, sprawia, że strona z prostego szablonu przechodzi do poziomu fantastycznej i funkcjonalnej strony internetowej. Jednak podstawowy kod stron WP jest wyjątkowo czysty i dobrze skonstruowany, co jest dużym plusem, jeśli chodzi  o optymalizację pod kątem wyszukiwarek.

Zalety WordPressa

Prawdopodobnie największym atutem przyciągającym nowych użytkowników jest fakt, że jest on bezpłatny. Istnieją różne wersje WordPressa, które oferują większe korzyści tak jak WordPress DIVI. Jednak możesz korzystać z WordPress całkowicie za darmo z pewnymi ograniczeniami co jest idealne do sprawdzenia czy to odpowiedni CMS dla Ciebie.  Sprawdź WordPress DIVI.

WordPress jest bardzo wszechstronny. Obsługuje szeroką gamę widżetów, szablonów różnego typu oraz wtyczek. Możesz go użyć do uruchomienia pojedynczego bloga, sklepu internetowego lub skomplikowanej, wielojęzykowej witryny zawierającej tysiące wpisów, zintegrowane platformy społecznościowe, systemy komentarzy, odtwarzacze wideo i wiele innych.

Masz hosting i serwer, sam instalujesz WordPressa, a potem ustawiasz go tak jak chcesz. WordPress jest stosunkowo prosty w zarządzaniu i użytkowaniu. Jest regularnie aktualizowany i ulepszany, pojawiają się coraz to nowe szablony i wtyczki. Istnieje również rozległa społeczność twórców stron internetowych, którzy są gotowi pomóc w rozwiązywaniu problemów.

Wady WordPressa

W sumie jest to jedna wada. WordPress jest często aktualizowany ze względu na częste ataki hakerskie. Dlatego tak ważne jest posiadanie certyfikatu SSL. Przed aktualizacją strony, należy upewnić się, że utworzyliśmy kopię zapasową witryny, na wypadek utraty danych podczas aktualizacji.